Aspekty zdrowotne Nordic Walking
  • marsz Nordic Walking pochłania o 46% więcej w stosunku do marszu bez kijków

  • angażuje do ruchu 90% układu mięśniowego

  • następuje wzrost tętna o 10 ? 15 uderzeń/min.

  • zwiększa zużycie energetyczne organizmu w porównaniu do chodu bez kijów o 25 ? 30%

  • Nordic Walking bardziej efektywnie niż ?zwykły? marsz obniża spoczynkowe ciśnienie krwi, poprawia tolerancję glukozy, obniża poziom cholesterolu we krwi (zwiększając HDL)

  • odciąża stawy kończyn dolnych i kręgosłup

  • buduje gorset mięśniowy wokół kręgosłupa

  • nie powoduje ?przeciążeń?, przez co dostępny jest dla osób z nadwaga, otyłością, problemami ortopedycznymi (np. bóle kolan, bioder, pleców, kręgosłupa)

  • pobudza aktywność pompy mięśniowo ? naczyniowej kończyn górnych i dolnych

  • ćwiczy siłę mięśni i rozwija górne partie ciała

  • wzmacnia mięśnie oddechowe

  • rozluźnia napięcie mięśni barków, szyi, grzbietu (polecany dla osób pracujących za biurkiem)

  • wspaniale odchudza i modeluje sylwetkę ? doskonale kształtuje talię i pośladki

  • poprawia kondycję

  • pomaga utrzymać równowagę

  • kształtuje koordynację

  • ćwiczy siłę, wytrzymałość i gibkość

Joomla templates by Joomlashine